"Tirgziņu Tērzes" - intervija ar podkāsta vadītājiem

Podkāsts "Tirgziņu Tērzes" savu pirmo epizodi publicēja 2021. gada 1. martā, un katru otrdienu iznāk arvien jauna epizode par kādu no mārketinga nozarē aktuālām tēmām. BSMS jaunākā projektu vadītāja Veronika Sļotova aprunājās ar podkāsta vadītājiem: Intu Bušu un Denisu Ševeļovu, lai uzzinātu vairāk par podkāsta rašanās aizkulisēm un plāniem.

BSMS ir savs podkāsts "Tirgziņu Tērzes". Kāpēc izvēlējāties to veidot?

Inta: Mums kā uzņēmumam ir ļoti svarīgi attīstīt mārketinga industriju Latvijā, dalīties ar iegūtajām zināšanām un izglītot arī jaunos, topošos speciālistus. Uz "Tirgziņu Tērzes" aicinām nozares ekspertus - gan praktiķus, gan akadēmiņus- izteikties par dažādām tēmām. Līdz šim esam publicējuši jau 15 epizodes, un pārsprieduši tādas tēmas kā, piemēram, digitālo žurnālu auditorija, podkāstu ierakstu fenomens, zīmolu komunikācija TikTok, krāsu preču zīmes, reklamēšanos ar ad-block, u.c. aktualitātes.

Jā, "Tirgziņu Tērzes" - kā izdomājāt nosaukumu?

Deniss: Nosaukumam vajadzēja skaidri atspoguļot projekta būtību - šīs ir sarunas par un ap mārketingu. Sanāk tāda kā mārketologu čatošana, bet tas izklausītos mazliet garlaicīgi. Paskatījāmies, kā tas izklausītos saskaņā ar Valsts valodas centru un tā nonācām līdz "Tirgziņu Tērzes". Aplādes logo ietver nosaukuma saīsinājumu - TT.

Kāda ir jūsu auditorija? Kas klausās "Tirgziņu Tērzes"?

Inta: Podkāstu veidojam, pirmkārt, mārketinga, pārdošanas un komunikācijas ekspertiem - vai tas ir neliela uzņēmuma vadītājs, kas atbild par komunikāciju; zīmola vadītājs; komunikācijas speciālists; nozares aģentūru pārstāvji vai akadēmiķi, kas pasniedz lekcijas augstskolās. Uzskatu, ka jebkuram sevis cienošam ekspertam ir nemitīgi jāpilnveido savas zināšanas. Otrkārt, ceram, ka mūsu podkāstu klausās arī topošie mārketinga eksperti - studenti, kurus interesē kas jauns nozarē. Šeit var uzzināt reālo pieredzi un noskaidrot, pie kuriem cilvēkiem ir vērts griezties pēc papildus padoma, mentoringa vai konsultācijas.

Deniss: Iepriekšējās brīvdienās saņēmu ziņu savā "Instagram", ka mūsu aplāde noderējusi kāda bakalaura darba izstrādei Vidzemes augstskolā. Man prieks, ka podkāstu klausās arī zinātkarīgi studenti, kas vēlās jau tagad iepazīties ar profesijas aizkulisēm.

Kā jūs izvēlaties viesus - aicināt populāros vai nozares ekspertus?

Deniss: Noteikumu nav, reizēm tā ir vēlme iepazīties ar kādu uzņēmumu tuvāk, citreiz tēma ir tik specifiska, ka eksperts tik tiešām ir viens. Taču gadās tā, ka mūs uzrunā paši runātāji.

Inta: Bieži viesi ir priecīgi par to, kā noritēja ieraksts un sajūsmā par pašu sarunas gaitu, tāpēc izsaka vēlmi ciemoties atkārtoti. To mēs noteikti arī darīsim! Pašreiz ir tik daudz tēmu un ideju, ka plānojam vairākus mēnešus uz priekšu.

Vai savā Tirgziņu Tērzes" podkāstā jūs paši sarunas laikā uzzināt kaut ko jaunu?

Inta: Katru mūsu epizodi papildina dati, ko kopā ar Norstat esam par konkrēto tēmu ieguvuši. Tie palīdz ekspertu viedokļus, pieredzi un zināšanas papildināt ar konkrētiem cipariem - lai gan bieži tie nav pārsteidzoši, tomēr tie ļauj sakārtot domas un faktus strukturēti. Man arī kā podkāsta vadītājai ir interesanti brīžos, kad viesiem ir savā starpā atšķirīgi viedokļi - tas ļauj veidot kvalitatīvu diskusiju un potenciāli radīt jaunas atziņas un idejas.

Deniss: Pat ja pašam liekas, ka es nu jau visu zinu, sarunas laikā atklājas nezināmas nianses - tā ir dzīvo sarunu īpatnība. Prieks, ka, pateicoties tehnoloģijām, tagad varam dalīties ar tām zināšanām, kas iepriekš bija pieejamas tikai industrijas kuluāros.

Vai cilvēki var sazināties ar jums un piedāvāt tēmas, kas viņus interesē?

Inta: Jā, noteikti un to mēs pat aicinām darīt. Rakstiet mums Facebook, LinkedIn vai sazinaties epastiski. Visu var atrast šeit: podcasts.bsms.lv

Tirgziņu Tēržu logo

Piesakies ikmēneša jaunumiem!

Tirgziņu tēržu logobsms logo
  • e-pasts: podcast@bsms.lv
  • telefons: +371 24678686